Friday, June 7, 2019

WEEKEND IN THE WOODS

WEEKEND IN THE WOODS

Noce w fajnych hotelach i obiady w dobrych restauracjach zawsze sprawiaja mi radosc. Komu by nie sprawialy! Ale! czasami uwielbiam wyjechac poza miasto, w miejsce gdzie nie ma internetu, zasiegu telefonicznego, gdzie naczynia i samego siebie trzeba myc w strumieniu a jedynym miejscem gdzie mozesz cos ugotowac jest ognisko. I powiem wam szczerze, ze takie wyjazdy SA SWIETNE! Nie mam zbyt wielu zdjec z naszego ostatniego, gdyz specjalnie staralam sie uzywac telefonu jak najmniej, ale cos tam jednak udalo mi sie uchwycic :)
Memorial Weekend spedzilismy w gronie przyjaciol i rodziny w przepieknym miejscu, odsunietym od Naszego domu zaledwie 40 minut :)

***

Nights in nice hotels and dinners in good restaurants always make me happy. But! Sometimes I love to get out of the city, to a place where is no internet, no reception, where dishes  must be washed in the creek and the only place where you can cook something is a campfire. And I will tell you honestly that this kind of trips are AMAZING! I do not have too many photos from our last, because I tried to use the phone as little as possible, but something I managed to capture :)

We spent Memorial Weekend with friends and family in a beautiful place, separated from our home by only 40 minutes :)



Podczas wyjazdu Darek pichcil Nam przysmaki w Camping Dutch Oven. Kupil go zaraz przed wyjazdem i wyprobowal pierwszy raz w zyciu. Nigdy nie myslalam, ze robienie pizzy na campingu jest mozliwe.. a jednak! Do walkowania ciasta uzyc mozna butelki wina a pizza byla PRZEPYSZNA. Oprocz tego Darek zrobil nam Shepherd's Pie.. Niebo w gebie. Jesli jestescie milosnikami Campingow, musicie wyprobowac ten wynalazek i setki przepisow, ktore sa dolaczone w przesylce :)

***

During the trip, Darek was cooking for us delicacies in Camping Dutch Oven. He bought it just before we left and tried it for the first time in his life. I've never thought that making pizza at the campground is possible ...but it is! You can use a bottle of wine to roll the dough and the pizza was DELICIOUS. In addition, Darek did for us Shepherd's Pie too .. Heaven in my mouth. If you are lovers of Camping, you have to try this invention and hundreds of recipes that are included in the shipment :)




Na wyjezdzie nie zaniedbalismy do konca naszego "zdrowego" trybu zycia i udalo Nam sie pojsc 2 razy na dlugi spacer na szczyt gor. Nie ma nic piekniejszego, niz ujrzenie cudownego widoku po tym, jak godzine musiales meczyc sie i przeklinac w myslach samego siebie, "co mnie w ogole podkusilo, zeby sie tam wybrac".. haha! Widok zawsze rekompensuje frustracje! :)

***

We did not neglect our "healthy" lifestyle and we managed to go twice for a hike to the top of the mountain. There is nothing more beautiful than seeing a miraculous view after an hour of having a trouble to hike up the mountain.. haha! The view always compensates for the frustration! :)






Czego najbardziej brakowalo mi na wyjezdzie? Biezacej wody i prysznica. Ale totalnie dalo sie bez tego przezyc. Strumyk, chociaz zimy, radzil sobie swietnie :)
Polecam wam takie wyjazdy w 1000%. Nie ma nic lepszego niz kilka dni odcietych od rzeczywistosci, w lonie natury z najlepszymi przyjaciolmi :) Pakujcie plecaki i ruszajcie na camping!

***

What I was missing the most during the trip? Running water and shower. But it was totally possible to live without it. The creek, even cold was doing great :)

I recommend you trips like that in 1000%. There is nothing better than a few days out of the reality, in nature with the best friends :) Pack your backpacks and go camping!













Saturday, May 11, 2019

LOCAL GETAWAY IN BODEGA BAY

LOCAL GETAWAY IN BODEGA BAY

It's hard to plan a short trip, especially if you have to come back to work the next day. Luckily, we live close to the coast and we have the opportunity to spend the night by the ocean. The next day we can come back home and do our everyday duties. In Sonoma County, there is a lot of beautiful places where you can stay at, but I would highly recommend the place, WHERE we spent our second wedding anniversary.

THE HOUSE  has 4 bedrooms and 2 restrooms. It can easily sleep 8 people. It has a beautiful view of the Bay and is walking distance to the beach. The view makes you question if you want to come back home.

THE PLACE also has a Jacuzzi which you can relax in the evening with a glass of chilled champagne. A 10 minute walk will take you to 2 restaurants where you can have the best Crab sandwich and Clam Chowder. If you are looking for a fun day adventure with your friens and family, I would recommend horse N around, where you can book group or private horse-back trail rides on the beautiful pacific coast beaches. 

HONESTLY, I haven't been in a place like that for a long time. Bodega Bay is a magical and beautiful place. However, I think that the accommodation where you are staying, is a very important part of the planning trip. If you are going to the coast, and you want to have a great time and do not want to spend a lot of money (!), Click on the link below and book it! :)

VRBO LINK - CLICK HERE!
AIRBNB LINK - CLICK HERE!

***


Ciezko jest zaplanowac szybki wypad, szczegolnie jesli nastepnego dnia musisz wrocic do pracy. Na nasze szczescie mieszkamy blisko wybrzerza i mamy ta mozliwosc spedzenia nocy przy oceanie a nastepnego dnia mozemy wrocic do domu i codziennych obowiazkow. Wiele jest pieknych miejsc w Sonoma County, gdzie mozna sie zatrzymac, natomiast ja, polecam ogromnie miejsce, w ktorym spedzilismy Nasza druga rocznice slubu. 

Dom ma 4 sypialnie i dwie toalety. Swobodnie moze spac w nim 8 osob. Przepiekny widok na zatoke i pieszy dostep do plazy sprawia, ze nie chcesz wracac do domu. 
Miejsce to posiada rowniez jacuzzi, w ktorym mozesz zrelaksowac sie wieczorem przy szklance schlodzonego szampana. 10cio minutowy spacer zabierze Cie do dwoch restauracji gdzie mozesz zjesc najlepsza Kanapke z Kraba i Claim chowder. 

Dawno juz nie spedzilismy tak wspanialego czasu jak wczoraj, swietujac Nasza rocznice. Bodega Bay jest magicznym i pieknym miejscem, w ktorym swietnnie spedza sie czas. Uwazam jednak, ze zakwaterowanie, w ktorym sie zatrzymujesz, stanowi bardzo wazna role zaplanowanej podrozy. Jezeli wybieracie sie w strone wybrzeza, i chcecie spedzic wspanialy czas nie wydajac duzo pieniedzy(!), klikajcie w link i rezerwujcie! :)


















Thursday, May 9, 2019

CZY PRZEZNACZENIE ISTNIEJE? / IS DESTINY REAL?

CZY PRZEZNACZENIE ISTNIEJE? / IS DESTINY REAL?



Jedni nazywaja to chemia, drudzy pozadaniem. Inni miloscia od pierwszego wejrzenia.... Nie chce podwazac niczyjego zdania, ale moge wypowiedziec sie na podstawie wlasnego przykladu. WIERZE W PRZEZNACZENIE. Czemu? Bo mnie ono spotkalo :)

Zakochana bylam nie raz. Mozna powiedziec, ze zaliczam sie do tych kochliwych, lecz jesli juz kocham, to na zaboj. Poprzednie moje milosci byly intensywne, ale zajelo mi troche czasu zanim wiedzialam, ze "kocham". Z moim mezem bylo inaczej. Wiedzialam od razu.

Darek z pochodzenia jest Polakiem. W Kaliforni mieszka od 14tu lat. Mimo, ze przyjazni sie z moim wujkiem od dawna (wujkiem, ktory mieszka w Kaliforni), nigdy nie mielismy okazji sie poznac. Pamietam, ze moja ciocia przed moim wylotem do USA mowila mi cos o nim.. "Marta, Darek taki fajny chlopak dla Ciebie". Pamietam nawet, ze po jej gadaniu probowalam go obczaic na Facebooku ale mial tylko jedno zdjecie na ktorym byly cztery osoby i myslalam, ze to zupelnie inny facet! haha Stwierdzilam, ze mi sie nie podoba i olalam sprawe.

14 Lipca, 2016r. - moja noga postala na amerykanskiej ziemi. Wiedzialam, ze z lotniska odebrac Nas mial przyjaciel mojego wujka - Darek. Pamietam, ze wylonil sie z tlumu i machal do Nas. Odczulam wtedy dwa oddzielne przyplywy. Pierwsy, to przyplyw informacji do mojego mozgu: "kur*a, to nie ten z Facebooka!" haha. Drugi zas, to przyplyw cieplego pradu, ktory przeszedl moje cialo od gory do dolu. Nie potrafie tego opisac. Nigdy wczesniej w moim zyciu mnie to nie spotkalo. Wiedzialam juz, ze chce, zeby byl moj. Musialam tylko wdrazyc w zycie plan, sprawidz, zeby on chcial abym byla jego.

Nie wszystko jednak od poczatku wygladalo jak w bajce. (chociaz w sumie, w kazdej bajce prawdziwa milosc przechodzi przewaznie przez wiele przeszkod, aby wkoncu bohateriowe mogli zyc razem dlugo i szczesliwie.. wiec w sumie Nasza historia jest jak z bajki!).
Mimo tego, ze uczucia zamieszaly mi w glowie, na poczatku nic sie nie wydarzylo. Darek byl wtedy nadal zamieszany w swoj poprzedni zwiazek, ja poznalam chlopaka, z ktorym spotykalam sie przez kilka miesiecy. Przez pierwsze pol roku mojego pobytu w Stanach, Darka widzialam moze 3 razy i to przypadkiem. Za kazdym razem, kiedy wpadlismy na siebie przez grono naszych przyjaciol, mialam to cieple uczucie wewntarz i po prostu WIEDZIALAM, ze jestesmy dla siebie. Wiedzialam. (Darek sie ze mnie smieje do tej pory, ze jestem czarownica, haha). Cos mi mowilo, ze musze poczekac i dac szanse sie temu rozwinac :) 

Darek byl pierwsza osoba, ktora zapytalam o wynajem pokoju, po decyzji pozostania w Kaliforni na dluzej niz planowalam. Po pierwszym tygodniu bycia jego wspolokatorka zerwalam z moim owczesnym chlopakiem. Nie dlatego, ze miedzy Nami zaczelo sie cos dziac, Po prostu czulam sie dziwnie, spotykajac sie z kims innym. Czemu? Bo wiedzialam, ze to nie tamten chlopak jest dla mnie. Moje przeznaczenie bylo inne :) Okolo miesiaca zajelo, aby nasze relacje wspollokatorskie przerodzily sie w bardziej 'intymne" haha. Po dwoch miesiacach obowie wiedzielismy juz, ze jestesmy nierozlaczni. 

Dzis obchodzimy Nasza druga rocznice slubu a ja usmiecham sie do siebie za kazdym razem, kiedy przypominam sobie moment na lotnisku, gdzie Darka zobaczylam po raz pierwszy. Po prostu WIEDZIALAM. I wy tez bedziecie wiedziec, kiedy spotkacie milosc swojego zycia.  Czasami niestety moze byc ona daleko, tak jak moja.. na drugim koncu swiata. Wiec nie przestawajcie szukac! A ja smialo  moge odpowiedziec: TAK, PRZEZNACZENIE ISTNIEJE !

Ps. Kocham Cie D. :) WSZYSTKIEGO NAJLEPRSZEGO  Z OKAZJI ROCZNICY SLUBU!





***

Some people call it chemistry, while others call it love at first sight .... I do not want to undermine anyone's opinion, but I can say it based on my own example. I BELIEVE IN DESTINY. Why? Because I went through it! :)

I've been in love not once. You can say that I am one of those amorous, but if I love, then I love to kill. My previous love was intense, but it took me some time before I knew that "I love". My husband was different. I knew right away.

Darek is originally from Poland. He has lived in California for 14 years. He has been friends with my uncle for a long time (an uncle who lives in California), but we have never had the opportunity to get to know each other. I remember that my aunt before my departure to the USA told me something about him "Marta, Darek is such a nice boy for you". I even remember that after we talked about it, I tried to check him out on Facebook, but he only had one picture on, which there were four people and I thought he was a different guy! haha I thought that he is not my type and I just left it behind.

14th of July, 2016. - I came to USA. I knew that my uncle's friend Darek was coming to pick us up from the airport. I remember that he came out of the crowd and waved to us. I felt two separate tides then. First, the information flows to my brain: "fu*k, it's not the guy from Facebook!" haha. The second one is the surge of a thermal current that has passed my body from top to bottom. I can not describe it. I've never felt it before in my life. I already knew that I want him to be mine. I just had to implement a plan that he wanted me to be his.

Not everything from the beginning looked like a fairy tale. (although in total, in every fairy tale true love usually passes through many obstacles, so that the lovers could live together long and happily after... so! in total our story is like a fairy tale!).

In spite of the fact that the feelings came to me, nothing happened at first. Darek was still involved in his previous relationship, I met a boy whom I was dating for several months. During the first six months stay in the States, I saw Darek maybe three times and only by accident. Every time we walk into each other through a group of our friends, I had a warm feeling inside and I just KNEW that we are for eachother. I knew. (Darek is laughing at me so far that I'm a witch, haha). Something told me that I had to wait and give me a chance to develop it :)

Darek was the first person I asked for renting a room, after I decided to stay in California for longer than I planned. After the first week of being a roommates, I broke up with the guy I was daiting that time. Not because between me and Darek something started. I just felt strange, seeing other guys. Why? Because I knew that this boy is not for me. My destiny was different :) Around the month it took for us, to change our "roommates" status for something more "intimate" haha. After two months, we already knew that we are inseparable.

Today, we celebrate Our second marriage anniversary and I smile every time, when I remember the moment at the airport, where I saw Darek for the first time. I just KNEW. And you will also know when you meet the love of your life. Sometimes tho, it can be far away, just like mine.. at the other end of the world. So do not stop looking! And I can answer clearly and at loud: YES, THE DESTINY IS REAL!


Ps. I love you D. :) Happy Anniversary!















Wednesday, May 1, 2019

AMERICAN DREAM CZYLI JAK WYJECHAC I PRACOWAC W USA? / HOW TO VISIT AND WORK IN AMERICA

AMERICAN DREAM CZYLI JAK WYJECHAC I PRACOWAC W USA? / HOW TO VISIT AND WORK IN AMERICA




Dostaje od Was sporo wiadomosci z pytaniami, jak udalo mi sie przyleciec do USA. Wielu z Was pyta, jak znalezc tu prace, czy ciezko jest z pozalatwianiem dokumentow i wiele wiecej. Postanowiłam przegrzebac internet i stworzyc dla was liste programow, ktore ulatwiaja spelniac marzenia i dzieki ktorym mozecie znalezc sie w Stanach, nie majac tu rodziny ani przyjaciol!

Z pierwszego posta na moim blogu znacie juz moja historie o przylocie do Stanow. Kto jeszcze nie czytal, link macie TUTAJ :) Wiadomo jednak, ze nie kazdy z Nas ma kogos znajomego w USA, przyjaciela czy rodzine, do kogo podroz moze zaplanować i przylecieć. Ale! Sa rozne inne wyjscia, mogace otworzyc przed Wami wrota do "wielkiego swiata" :) Przyklady, ktore tu podaje, sa dla mlodych, ambitnych i odwaznych osob, chcacych poznac swiat i przezyc przygode zycia! Kazdy rozowy tytul zawiera link, ktory po jego kliknieciu przekieruje was prosto do strony, gdzie mozecie pozyskac wiele wiecej informacji na temat kazdego z programow :) 

***

I get a lot of messages with questions about how I managed to live in USA. Many of you ask how to find a job here, whether it is hard to have all documents to work and much more. I decided to dig in the Internet and create for you a list of programs that help you make your dreams come true and thanks to them you can find yourself in the States without having a family or friends here!


From the first post on my blog you already know my story about the arrival to the States. Who has not read yet, the link is HERE :)
We all know that not every one of us has someone in the US, a friend or family, to whom a trip can plan and fly. But! There are various other ways to open the door to the "big world" :) The examples that are given here are for young, ambitious and courageous people who want to get to know the world and live the adventure of life! Each title contains a link, which after clicking it will direct you straight to the page where you can get a lot more information about each of the program :)



O "Camp America" dowiedzialam sie calkiem niedawno od mojej przyjaciolki (Monia caluje), ktora nascie lat temu co roku korzystala z tego programu i przylatywala do USA jako studenka, aby zarobic na szkole i mieszkanie. To tu poznala swojego obecnego meza i od ponad 10ciu lat zyje w slonecznej Kaliforni! A wiec uwazam, ze warto podejmowac ryzyko i spelniac marzenia! (musisz byc studenem aby skorzystac z programu)

"Camp America to najsłynniejszy na świecie międzynarodowy program studenckiej wymiany kulturalnej. Łączy on przygodę i wakacje w USA z pracą na młodzieżowych obozach letnich lub w rodzinnych ośrodkach wypoczynkowych."


Jedyne, czego trzeba to byc studentem, miec checi do pracy i byc zadnym przygody!! Camp America organizuje 3 odrebne programy.


1) CAMPOVER - to praca wakacyjna dla studentow w charakterze personelu pomocniczego w amerykanskich osrodkach wypoczynkowych dla dzieci i mlodziezy.

2) COUNSELLOR - Praca wakacyjna z dzecmi i mlodzieza w roli opiekuna grupy, wychowawcy lub instrukora w amerykanskich mlodziezowych osrodkach.


3) SPECIAL NEEDS COUNSELOR - pracawakacyjna w USA z dziecmi i mlodzieza w osrodku wypoczynkowym dla osob specjalnej troski.

***

I learned about "Camp America" ​​quite recently from my friend, which years ago, every year she used this program and came to the US as a student to earn money for collage and an apartment. This is where she met her current husband and has lived in sunny California for over 10 years! So I think it's worth taking risks and fulfilling dreams! (you must be a student to use the program).

"Camp America is the world's most famous international student exchange program, combining adventure and vacation in the US with work at youth summer camps or in family recreation centers."
All you have to do is be a student, have a desire to work and be no adventure !! Camp America organizes three separate programs.

1) CAMPOVER - summer work for students as auxiliary staff in American holiday resorts for children and young people.

2) COUNSELLOR - Summer work with children and young people in the role of group tutor, educator or instructor in American youth centers.

3) SPECIAL NEEDS COUNSELOR - work in the USA with children and young people in a holiday resort for special needs people.




Drugi z kolei program, ktory polecam OGROMNIE i o ktorym wiem troche wiecej niz tylko z internetu, to program "AU PAIR". Dwie moje przyjaciolki odwazyly sie skorzystac z ich uslug i nigdy nie zalowaly decyzji. Jedna  nich, (pochodzimy z tego samego miasta a znamy sie od 1szej klasy podstawowki), poznala w San Francisco swoja milosc i teraz podrozuje z nim po swiecie bedac najszczsliwsza osoba pod sloncem (Iwciu buziaki) :) 

WARUNKI:

  • wiek 18-26 lat - w przypadku mężczyzn: 21-26 lat
  • dobra znajomość języka angielskiego
  • udokumentowane doświadczenie w opiece nad dziećmi - bardzo mile widziane referencje opieki nad dziećmi od 1 do 24 miesięcy
  • prawo jazdy
  • brak nałogów
  • dobry stan zdrowia
  • uczciwość, odpowiedzialność i dojrzałość psychiczna
  • ukończona przynajmniej szkoła średnia
  • stan cywilny wolny oraz brak własnych dzieci
  • chęć poznania języka angielskiego i kultury amerykańskiej
  • niekaralność

Au Pair - "programy edukacyjno-kulturowe dla młodych ludzi. Au Pair zostają zwykle osoby, które chcą zamieszkać w rodzinie z odległego zakątka świata i doświadczyć egzotycznej kultury, w zamian podejmując się opieki nad dziećmi swojej rodziny goszczącej."


UWAGA! Program nie jest tylko dla dziewczyn! Znam chlopakow ktorzy rowniez brali w nim udzial. Jedyna rzecz - musisz lubic dzieci i opieke nad nimi :)


***

The second program, which I recommend A LOT and I know a little more about it that only from the Internet, is the "AU PAIR" program. Two of my friends dared to take advantage of their services and never made up their minds. One of them, (we come from the same city and we know each other from the first grade), she met in San Francisco her love and now travels with him around the world being the happiest person :)



CONDITIONS:

18-26 years old - for men: 21-26 years old
good knowledge of English
documented experience in looking after children - references for childcare from 1 to 24 months are very welcome
driving license
no addictions
good health
honesty, responsibility and mental maturity
completed at least high school
marital status and lack of own children
willingness to learn English and American culture
criminal record

Au Pair - "educational and cultural programs for young people." Au Pairs are usually people who want to live in a family from a distant corner of the world and experience an exotic culture, instead taking care of the children of their host family."

ATTENTION! The program is not just for girls! I know guys who also took part in it. The only thing - you have to like children and know how to take care for them :)







Work and Travel to trzeci z rzedu program, podobny do CAMP AMERICA, ktory oferuje studentom mozliwosc wyjazdu do USA. (musisz byc studentem aby skorzystac z programu) 

"O programie można pisać wiele, bez wątpienia jest to najciekawsza i najtańsza okazja na super wakacje – by zwiedzić USA, poznać amerykańską kulturę i styl życia! Jest to program rządu Stanów Zjednoczonych, który stwarza unikalną okazję do spędzenia nawet 5 miesięcy w amerykańskiej rzeczywistości legalnie pracując, podróżując i bawiąc się! To zdecydowanie najciekawsza i najtańsza okazja do spędzenia wakacji życia! KAŻDY student powinien choć raz skorzystać z unikalnej szansy jaką stwarza program Work and Travel Ameryka – jest to szansa na przeżycie niepowtarzalnej przygody zanim wejdzie się w dorosłe życie."


WARUNKI:

  • wiek:  od 18 do 27-31 w zależności od organizatora
  • status studenta studiów magisterskich/ licencjackich lub doktoranckich, w trybie dziennym/wieczorowym lub zaocznym.
  • w trakcie rozmowy w konsulacie amerykańskim musisz posiadać indeks/wykaz ocen z zaliczonym semestrem zimowym i legitymację studencką podbitą na aktualny semestr zimowy i letni – czyli ważną do października danego roku kalendarzowego.
  • student/uczeń szkół pomaturalnych/policealnych kwalifikuje się wyłącznie wtedy, gdy uczy się  w trybie dziennym, a nauka w takiej szkole trwa min. 2 lata
  • studenci ostatniego roku studiów, którzy w momencie ubiegania się o uczestnictwo w programie posiadają jeszcze status studenta, nawet jeśli ukończą studia w trakcie trwania programu (tzn. obrona pracy magisterskiej/licencjackiej powinna odbyć się po rozmowie wizowej)
  • na program NIE kwalifikują się studenci/słuchacze, którzy rozpoczną edukację w lutym/marcu bieżącego roku (nie dotyczy osób, które kontynuują edukację, np. kończą licencjat w lutym i od razu rozpoczynają studia magisterskie)
  • NIE możesz przebywać na urlopie dziekańskim i być na nim podczas pobytu na Programie Work and Travel USA
  • znajomość języka angielskiego w stopniu minimum komunikatywnym.
  • paszport ważny co najmniej do maja następnego roku (po powrocie z USA).
  • osoby, które były w USA z wizą J-1 mogą uczestniczyć w programie ponownie

Work and Travel oferuje 3 rozne opcje programu:


1) Wlasny pracodawca - świetne rozwiązanie dla osób, które mają konkretną wizję swojego programu i posiadają własne kontakty (znajomi, pracodawcy z poprzednich wyjazdów). 


2) Program z praca - Uczestnicy, wybierający tę opcje programu będą mogli ubiegać się o pracę w USA poprzez Targi Pracy w Polsce, Wirtualną/Online’ową rekrutację lub biuro Work and Travel


3) Lifeguard USA - Jest to opcja dla osób, które posiadają umiejętności pływania (wg wymagań pracodawcy) i chcą wyjechać do USA i pracować na stanowisku ratownika wodnego na osiedlach rodzinnych w rejonie Waszyngtonu DC.



***



Work and Travel is the third of the series, similar to CAMP AMEICA, which offers students the opportunity to go to the US. (You must be a student to use the program) "You can write a lot about the program, without a doubt it is the most interesting and the cheapest opportunity for a great vacation - to visit the US, get to know American culture and lifestyle! This is a US government program that creates a unique opportunity to spend up to 5 months in the US reality, working legally, traveling and playing! This is definitely the most interesting and the cheapest opportunity to spend the holidays of life! The student should at least once take advantage of the unique opportunity created by the Work and Travel America program - it is a chance to experience a unique adventure before it enters adult life. "

CONDITIONS:
  • age: from 18 to 27-31 depending on the organizer
  • the status of a master's / undergraduate or doctoral student, on a full-time / part-time or extramural basis.
  • During a conversation at the American Consulate, you must have an index / list of grades with a passed winter semester and student ID card conquered for the current winter and summer semester - that is, valid until October of a given calendar year.
  • student / student of post-secondary / post-secondary schools are eligible only if they are taught daily, and learning in such a school lasts min. 2 years
  • students of the last year of studies who still have the status of a student at the time of applying for the program, even if they complete their studies during the course of the program (ie a master's / BA thesis should be defended after a visa interview)
  • Students / students who will start their education in February / March of the current year are NOT eligible for the program (it does not apply to people who continue their education, eg they finish their BA in February and start their MA studies straight away)
  • You can NOT stay on a dean's leave and stay on it during your stay on the Work and Travel USA Program
  • knowledge of English to a communicative minimum degree.
  • passport valid at least until May next year (after returning from the US).
  • people who were in the US with a J-1 visa can participate in the program again

Work and Travel offers 3 different program options:

1) Own employer - a great solution for people who have a specific vision of their program and have their own contacts (friends, employers from previous trips).

2) Work program - Participants choosing this program option will be able to apply for a job in the US through the Job Fair in Poland, Virtual / Online recruitment or a Work and Travel office

3) Lifeguard USA - This is an option for people who have swimming skills (according to the employer's requirements) and want to go to the US and work as a water rescuer on family settlements in the Washington DC area.



Programow jak te, jest zapewne wiecej. O tych trzech slyszalam, wiem, ze sa bezpieczne i ze warto z nich korzystac. A wiec.. Jestes osoba mloda i ambitna, zadna przygody zycia? Zawsze marzylas/es o wyjezdzie do Stanow? Spelniasz warunki programu?  NIE CZEKAJ NA CUD! Bo cuda rzadko sie zdazaja. Klikaj  w link i zapisuj sie na jeden z programow jak najszybciej! POWODZENIA! :)


***

Programs like these are probably more. I heard about these three, I know that they are safe and that it is worth using them. So ... Are you young and ambitious, a rare adventure of life? Have you always dreamed about going to USA? Do you meet the program conditions? DO NOT WAIT FOR A MIRACLE! Because miracles rarely happen. Click on the link and sign up for one of the programs as soon as possible! GOOD LUCK! :)







































Copyright © 2016 From Poland to USA , Blogger